Uczniowie naszej szkoły pochodzący z Ukrainy wyjechali na wycieczkę do Kazimierza Dolnego

W dniu 21 czerwca 2022r. roku uczniowie  klasy 3a oraz uczniowie naszej szkoły pochodzący z Ukrainy wyjechali na wycieczkę do Kazimierza Dolnego pod opieką p. Elżbietay Korby, p. Teresy Tracz i p. Justyny Orszulskiej.

Po dotarciu na miejsce naszej podróży udaliśmy się na Wzgórze Trzech Krzyży zwane inaczej Krzyżową Górą- najważniejszy punkt zwiedzania Kazimierza Dolnego, z którego roztacza się cudowny widok na zabytkowe miasteczko i jego malownicze okolice. Kazimierz Dolny to malownicza miejscowość, bardzo stara, polska osada nad Wisłą. Większość budowli charakteryzuje czerwona dachówka, bielone od zewnątrz ściany i kamienne podmurówki. Wszystkie domy utrzymane są w godnym podziwu porządku, dzięki czemu miasteczko ma specyficzny charakter, urok i wdzięk. Mogliśmy podziwiać Kazimierz zjadajac pyszne lody i gofry na kazimierskim Rynku. Spacerkiem zawędrowliśmy na Wisłę, a tam  odbyliśmy godzinny rejs statkiem. Podczas podróży nurtem rzeki cały czas towarzyszyły nam niepłochliwe mewy. Zaprzyjaźniliśmy się z nimi. Potem była kolejna atrakcja: zwiedzanie eco-busem okolic miasteczka. Podczas podroży poznaliśmy legendę o czarnym kazimierskim kogucie oraz historię i zabytki Kazimerza Dolnego. Na koniec spacer wąwozem ,,Korzeniowy Dół”, gdzie podziwialiśmy osłonięte w wyniku erozji wodnej korzenie starych drzew i krzewów oraz warstwy skał lessowych o pięknym żółtym kolorze.

Jeszcze tylko zakup pamiątek i z uśmiechniętą buzią powrót do Bychawy. Dzięki wspólnej wycieczce mogliśmy się lepiej poznać i zaprzyjaźnić. Ten wyjazd pozostanie na długo w naszej pamięci!