Innowacja pedagogiczna „TYLKO DLA ORŁÓW – sprawdź się”

Innowacja będzie realizowana w ramach zajęć w zdalnym nauczaniu z wybranych przedmiotów dla chętnych uczniów klas 5-8 w roku szkolnym 2020/2021, od grudnia do czerwca z możliwością kontynuacji w kolejnych latach szkolnych.

Innowacja będzie realizowana niezależnie od formy nauczania w szkole w danym roku szkolnych przy wykorzystaniu narzędzi nauczania zdalnego.

Główne założenia:
Innowacja pedagogiczna „TYLKO DLA ORŁÓW – sprawdź się”

  • skierowana jest do chętnych uczniów klas 5-8 o szerokich zainteresowaniach z wybranych przedmiotów szkolnych, chcących rozwijać i sprawdzać w ciekawy sposób swoją wiedzę,
  • spotkania będą miały formę turniejów „wiedzowych” przeprowadzanych w określonym, podanym wcześniej czasie przy wykorzystaniu narzędzi nauczania zdalnego dostępnego przez Teamsy dla wszystkich uczniów (dla klas 5-8),
  • każdy turniej poświęcony będzie tematycznie wydarzeniu, postaci, rocznicy, akcji lub innej ważnej i ciekawej sytuacji z życia szkoły
  • wybór tematyki i podstawowe zasoby źródłowe zaproponują uczniom nauczyciele przedmiotu realizujący innowację
  • turnieje „wiedzowe” zostaną przeprowadzone z dziedziny informatyki, techniki, historii, biologii, języka angielskiego
  • na stronie internetowej szkoły będą zamieszczane wyniki poszczególnych turniejów oraz relacje z ich przebiegu; pytania konkursowe w postaci szablonu formularza po zakończonym turnieju
  • wyniki rywalizacji nie będą przekładane na ocenę szkolną
  • podsumowaniem cyklu spotkań turniejowych będzie uroczystość połączona z wręczeniem dyplomów i nagród rzeczowych dla zwycięzców rywalizacji etapowych z poszczególnych przedmiotów
  • formuła innowacji jest otwarta dla wszystkich nauczycieli pod warunkiem wykonania i przeprowadzenia w nauczaniu zdalnym testu wiedzy ze swojego przedmiotu przy wcześniejszej akceptacji innych nauczycieli realizujących innowację

Cel ogólny:
Rozwijanie wiedzy i zainteresowań oraz ciekawości poznawczej uczniów, przybliżenie sylwetek wybranych postaci, wydarzeń czy akcji edukacyjno – społecznych z wykorzystaniem technologii multimedialnych.

Cele szczegółowe:

  • doskonalenie umiejętności współzawodnictwa w turnieju
  • poznanie sylwetek wybranych postaci historycznych związanych z różnymi dziedzinami wiedzy
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania w pracy różnych technologii multimedialnych w połączeniu z ekologią ich stosowania
  • doskonalenie umiejętności prezentowania swojej wiedzy, efektów pracy
  • kształtowanie postaw patriotycznych, poszanowanie postaw prospołecznych, proekologicznych
  • czerpanie wzorców osobowych z przeszłości (wybrane sylwetki wielkich Polaków, Europejczyków, Patron Szkoły)
  • indywidualizacja procesu uczenia się poprzez przygotowywanie materiałów o różnym stopniu trudności skierowanych do uczniów o zainteresowaniach przyrodniczych, informatycznych, technicznych, historycznych i językowych.
  • wykorzystanie umiejętności informatycznych uczniów do poszerzania ich wiedzy

Formy i metody pracy:

  • praca indywidualna (turniej, konkurs, wykorzystanie technologii multimedialnych)

Spodziewane efekty:

  • rozwój zainteresowań przyrodniczych, historycznych, społecznych, językowych, informatycznych, technicznych i poszerzenie wiedzy uczniów
  • wykorzystanie różnych technologii multimedialnych,
  • zaprezentowanie efektów pracy na forum szkoły w zakładce strony internetowej szkoły, w Teamsach
  • zrealizowany projekt
  • włączenie się uczniów w obchody świąt państwowych, projektów edukacyjnych   i uroczystości szkolnych

Sposoby ewaluacji:

  • rozmowy z uczniami i rodzicami (opinie, propozycje)
  • ankiety ewaluacyjne wykonane przez Formsy w zdalnym nauczaniu
  • prezentacje na forum szkoły poprzez stronę internetową