Czar wspomnień…

W związku z wydarzeniami dotyczącymi epidemii koronawirusa działania realizowane także w naszej szkole przebiegają w nieco inny sposób niż przed stanem epidemicznym. Nie o wszystkich przedsięwzięciach można mówić na bieżąco, ale na szczęście czar wspomnień rekompensuje opóźnienia w czasie, dlatego dopiero teraz na spokojnie wracamy pamięcią do wyjazdu klas VII do Przemyśla dnia 06.10.2021r.

Uczniowie, pod opieką nauczycieli: p. Agnieszki Daśko, p. Moniki Ziętek, p. Uli Pytlak, p. Anny Siek, mieli wówczas okazję spędzić ze sobą cudowny czas, zwłaszcza że pogoda tego dnia była wyjątkowo piękna. Program wycieczki rozpoczęliśmy od Zamku w Krasiczynie z przełomu XVI i XVII w. nazywanego przez znawców sztuki ,,najpiękniejszym skarbem architektury renesansowo-manierystycznej w Europie”. Urzekający wygląd dobrze zachowanego pałacu, a w szczególności dwóch ścian parawanowych zdobionych piękną ażurową attyką, pozytywnie wpłynął na odbiór całego obiektu. Zachwyceni niezwykłą architekturą, mogliśmy podziwiać kolejne części zamku, w tym naroża z okrągłymi basztami. Słuchając wykładu pana przewodnika, wzbogaciliśmy naszą wiedzę nie tylko z zakresu sztuki, ale również i historii.

Z kolei, w zabytkowym Przemyślu zwiedziliśmy centralną część starego miasta – Rynek ,plac Katedralny, gdzie mieści się archikatedra bizantyjsko-ukraińska oraz kościół obrządku greckokatolickiego. Panoramę miasta w blasku jesiennego słońca podziwialiśmy ze wzniesienia widokowego. W tym miejscu mieliśmy także okazję przeżyć dreszczyk emocji, zapierający dech w piersiach, podczas zjazdu kolejką grawitacyjną. Miasto Przemyśl urzekło nas nie tylko wyjątkowymi widokami, ale także spokojem, ciszą, blaskiem słonecznego październikowego dnia, kolorami jesieni, a przede wszystkim tym, że mogliśmy wspólnie spędzić czas, zapominając choć na chwilę o smutnych realiach otaczającej nas rzeczywistości. Dziękujemy pani Agnieszce Daśko za zorganizowanie wycieczki.