Uwaga
Każdy uczeń z klasy 5 – 8 może wziąć udział w konkursach przedmiotowych w ramach innowacji „Tylko dla orłów – sprawdź się” z języka angielskiego, informatyki, historii, biologii.
Nie zgłaszamy chęci wzięcia udziału w konkursie do nauczyciela.
Test z danego przedmiotu ukaże się danego dnia o konkretnej godzinie /wcześniej zapowiedziany na stronie szkoły i Teams w zespole „Tylko dla orłów – sprawdź się”/.
Innowacja pedagogiczna „TYLKO DLA ORŁÓW – sprawdź się”
Innowacja będzie realizowana w ramach zajęć w zdalnym nauczaniu z wybranych przedmiotów dla chętnych uczniów klas 5-8 w roku szkolnym 2020/2021, od grudnia do czerwca z możliwością kontynuacji w kolejnych latach szkolnych.
Innowacja będzie realizowana niezależnie od formy nauczania w szkole w danym roku szkolnych przy wykorzystaniu narzędzi nauczania zdalnego.
Główne założenia:
Innowacja pedagogiczna „TYLKO DLA ORŁÓW – sprawdź się”
- skierowana jest do chętnych uczniów klas 5-8 o szerokich zainteresowaniach z wybranych przedmiotów szkolnych, chcących rozwijać i sprawdzać w ciekawy sposób swoją wiedzę,
- spotkania będą miały formę turniejów „wiedzowych” przeprowadzanych w określonym, podanym wcześniej czasie przy wykorzystaniu narzędzi nauczania zdalnego dostępnego przez Teamsy dla wszystkich uczniów (dla klas 5-8),
- każdy turniej poświęcony będzie tematycznie wydarzeniu, postaci, rocznicy, akcji lub innej ważnej i ciekawej sytuacji z życia szkoły
- wybór tematyki i podstawowe zasoby źródłowe zaproponują uczniom nauczyciele przedmiotu realizujący innowację
- turnieje „wiedzowe” zostaną przeprowadzone z dziedziny informatyki, techniki, historii, biologii, języka angielskiego
- na stronie internetowej szkoły będą zamieszczane wyniki poszczególnych turniejów oraz relacje z ich przebiegu; pytania konkursowe w postaci szablonu formularza po zakończonym turnieju
- wyniki rywalizacji nie będą przekładane na ocenę szkolną
- podsumowaniem cyklu spotkań turniejowych będzie uroczystość połączona z wręczeniem dyplomów dla zwycięzców rywalizacji etapowych z poszczególnych przedmiotów
- formuła innowacji jest otwarta dla wszystkich nauczycieli pod warunkiem wykonania i przeprowadzenia w nauczaniu zdalnym testu wiedzy ze swojego przedmiotu przy wcześniejszej akceptacji innych nauczycieli realizujących innowację
Cel ogólny:
Rozwijanie wiedzy i zainteresowań oraz ciekawości poznawczej uczniów, przybliżenie sylwetek wybranych postaci, wydarzeń czy akcji edukacyjno – społecznych z wykorzystaniem technologii multimedialnych.
Cele szczegółowe:
- doskonalenie umiejętności współzawodnictwa w turnieju
- poznanie sylwetek wybranych postaci historycznych związanych z różnymi dziedzinami wiedzy
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania w pracy różnych technologii multimedialnych w połączeniu z ekologią ich stosowania
- doskonalenie umiejętności prezentowania swojej wiedzy, efektów pracy
- kształtowanie postaw patriotycznych, poszanowanie postaw prospołecznych, proekologicznych
- czerpanie wzorców osobowych z przeszłości (wybrane sylwetki wielkich Polaków, Europejczyków, Patron Szkoły)
- indywidualizacja procesu uczenia się poprzez przygotowywanie materiałów o różnym stopniu trudności skierowanych do uczniów o zainteresowaniach przyrodniczych, informatycznych, technicznych, historycznych i językowych.
- wykorzystanie umiejętności informatycznych uczniów do poszerzania ich wiedzy
Formy i metody pracy:
- praca indywidualna (turniej, konkurs, wykorzystanie technologii multimedialnych)
Spodziewane efekty:
- rozwój zainteresowań przyrodniczych, historycznych, społecznych, językowych, informatycznych, technicznych i poszerzenie wiedzy uczniów
- wykorzystanie różnych technologii multimedialnych,
- zaprezentowanie efektów pracy na forum szkoły w zakładce strony internetowej szkoły, w Teamsach
- zrealizowany projekt
- włączenie się uczniów w obchody świąt państwowych, projektów edukacyjnych i uroczystości szkolnych
Sposoby ewaluacji:
- rozmowy z uczniami i rodzicami (opinie, propozycje)
- ankiety ewaluacyjne wykonane przez Formsy w zdalnym nauczaniu
- prezentacje na forum szkoły poprzez stronę internetową