Uczniowie klasy drugiej, w ramach projektu „Dobry start w przyszłość”, we wrześniu rozpoczęli przygodę z kodowaniem, biorąc udział w zajęciach „Laboratorium Kodowania”. Podczas dotychczasowych ośmiu spotkań rozwijali kreatywność, logiczne myślenie i praktyczne umiejętności techniczne.
Na pierwszych zajęciach poznali podstawy programowania, tworząc proste algorytmy i budując wieże z kubeczków według schematów. Dzieci „programowały roboty” – w roli robotów występowali inni uczniowie, co dostarczyło wszystkim wiele radości.
Dużą atrakcją była praca z matą CodyWeek oraz Kodowanie na dywanie, gdzie uczniowie układali sekwencje kodów i sterowali postaciami, ucząc się przez zabawę. Tworzyli także animacje i interaktywne mapy, np. przedstawiające trasę Wisły.
Podczas listopadowych zajęć zaprojektowali gry edukacyjne, które pomogły im lepiej zrozumieć znaki drogowe i zasady bezpieczeństwa.
„Laboratorium Kodowania” rozwija cyfrowe umiejętności uczniów, wspierając ich kreatywność i cierpliwość. To dopiero początek ich przygody z programowaniem!
/Dorota Drążek/