Uczniowie klasy drugiej, w ramach projektu „Dobry start w przyszłość”, we wrześniu rozpoczęli przygodę z kodowaniem, biorąc udział w zajęciach „Laboratorium Kodowania”. Podczas dotychczasowych ośmiu spotkań rozwijali kreatywność, logiczne myślenie i praktyczne umiejętności techniczne.

Na pierwszych zajęciach poznali podstawy programowania, tworząc proste algorytmy i budując wieże z kubeczków według schematów. Dzieci „programowały roboty” – w roli robotów występowali inni uczniowie, co dostarczyło wszystkim wiele radości.

Dużą atrakcją była praca z matą CodyWeek oraz Kodowanie na dywanie, gdzie uczniowie układali sekwencje kodów i sterowali postaciami, ucząc się przez zabawę. Tworzyli także animacje i interaktywne mapy, np. przedstawiające trasę Wisły.

Podczas listopadowych zajęć zaprojektowali gry edukacyjne, które pomogły im lepiej zrozumieć znaki drogowe i zasady bezpieczeństwa.

„Laboratorium Kodowania” rozwija cyfrowe umiejętności uczniów, wspierając ich kreatywność i cierpliwość. To dopiero początek ich przygody z programowaniem!

/Dorota Drążek/

W grudniu i styczniu uczniowie klasy 2 kontynuowali udział w inspirujących zajęciach Laboratorium Kodowania, realizowanych w ramach projektu „Dobry start w przyszłość”.

Podczas warsztatów dzieci  (m.in.) Tworzyły trasy – planowały i kodowały ścieżki, rozwijając umiejętność logicznego myślenia. Przeprowadziły podchody z programowaniem – nauka programowania w ruchu! Dzieci rozwiązywały zagadki i wykonywały zadania, które wymagały logicznego myślenia i współpracy. Kodowały sekwencje kolorów – uczyły się, jak kolory mogą być używane do sterowania robotem. Poznały Sudoku – odkryły tajniki tej popularnej łamigłówki i ćwiczyły swoje zdolności analityczne.

Zajęcia były doskonałą okazją do rozwijania kreatywności, logicznego myślenia i umiejętności technologicznych. Uczniowie z entuzjazmem odkrywali świat programowania, a ich zaangażowanie pokazało, jak wiele frajdy daje nauka przez zabawę!