Wycieczka klas czwartych w Góry Świętokrzyskie

13 maja klasy IV a,b,c i d w dobrych humorach i przy sprzyjającej pogodzie wraz z wychowawcami wyruszyły na jednodniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.
Pierwszym przystankiem na naszej drodze było Centrum Nauki i Technologii Leonarda da Vinci w Chęcinach. W Centrum uczniowie mogli na własną rękę poznać zagadnienia z zakresu fizyki, matematyki i biologii. Tematem przewodnim wystawy był „Człowiek – niezwykła maszyna”, mająca uświadomić zwiedzającym, jak złożony i wymagający jest organizm ludzki. Wszystkie eksponaty znajdujące się w Centrum są interaktywne, przez co zwiedzanie zmieniło się w dobra zabawę. Dzieci  m. in. mogły sprawdzić działanie harfy świetlnej, koła chomika, wiru wodnego czy komnaty Amesa oraz zmierzyć swoją siłę, prędkość, poziom nawodnienia, refleks a także pracę serca i płuc.

Następnie zwiedzaliśmy średniowieczny Zamek królewski w Chęcinach, gdzie mieliśmy możliwość posłuchać o burzliwej i ciekawej historii tej twierdzy oraz wejść na obie wieże zamkowe, skąd rozciąga się widok na okolicę. Nie zabrakło również czasu na zakup pamiątek z podróży. Po zwiedzaniu zamku zeszliśmy do położonego u stóp twierdzy miasteczka na obiad.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był klasztor pobenedyktyński „Święty Krzyż” w Nowej Słupii. Przewodnik w ciekawy sposób przybliżył nam historię klasztoru i Łysej Góry, na której znajdują się budynki klasztorne. Mogliśmy też zobaczyć i pomodlić się przy relikwiach Drzewa Krzyża Świętego znajdujących się w sanktuarium. W drodze powrotnej na parking mijaliśmy kolejne stacje drogi krzyżowej wybudowane w lesie oraz podziwialiśmy przyrodę Świętokrzyskiego Parku Narodowego.

Po całym dniu pełnym wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną i późnym wieczorem wróciliśmy do Bychawy.