Uczniowie klasy IIIc pod kierunkiem wychowawczyni biorą udział w innowacji pedagogicznej – ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”, którego ideą jest wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród uczniów klas I-III.
Trzecioklasiści zakończyli realizacji pierwszego z trzech modułów projektowych tj. „Fikuśne lektury spod chmurki”. Warunkiem zaliczenia tej części projektu jest realizacja 4 spośród 8 przydzielonych zadań. Przy wsparciu wychowawczyni uczniowie przygotowali już lekturniki, a także wykonali figurki Czytusiów, które są głównymi bohaterami projektu. Uczniowie samodzielnie (lub przy niewielkim wsparciu rodziców) przeczytali pierwsze dwa rozdziały wybranej lektury tj. „Dzieci z Bullerbyn” autorstwa Astrid Lindgren, a rozdział trzeci – czytany był w klasie przez lepiej czytających uczniów lub wychowawczynię codziennie na początku zajęć dydaktycznych. Po przeczytaniu lektury uczniowie zabrali się za wykonywanie określonych zadań projektowych.
Choć pracy było dużo, dzieci z radością podejmowały stawiane im wyzwania:
– założyli lekturniki oraz uzupełnili strony dotyczące pierwszej lektury,
– wykonali pomysłowe zakładki do książek o tematyce Bullerbyn i wręczyli je osobom które lubią,
– na dużym arkuszu szarego papieru – w grupach- odrysowywali kontur koleżanki (dziewczęta) i kolegi (chłopcy) i z tego konturu wykonali postacie „Dzieci z Bullerbyn”,
– zwieńczeniem przygody z lekturą było wykonanie ślicznych makiet Bullerbyn z postaciami bohaterów.
Dorota Drążek